Selasa, Disember 29, 2009

Youtube.com dan Kickboxing


Dapatkan barangan Muay Thai idaman anda sekarang! Tunggu apa lagi?

Aku ingat lagi semasa aku masih kemaruk berlatih Kickboxing di studio, aku akan datang ke studio berlatih menumbuk dan menendang beg beberapa jam sendirian. Hanya aku, pemain cakera padat, beg berat, dan beberapa peralatan lain yang menemani aku berlatih.

Tapi, apa yang buat aku bersemangat sangat hendak berlatih?  Kalau anda hendak tahu, salah satu jawapannya adalah melawat laman video Youtube.com :-)

Image representing YouTube as depicted in Crun...Image via CrunchBase
Youtube.com menjadi salah satu sumber inspirasi dan sumber maklumat penting tentang Kickboxing. Bermacam-macam maklumat berkaitan Kickboxing seperti acara-acara menarik dan terkini, personaliti sukan dan teknik-teknik yang mereka gunakan.

Sebelum aku terjebak dengan demam Facebook, aku dijangkiti demam Youtube buat sekian lama. Demamnya masih belum hilang lagi sebenarnya. Cuma ianya menjadi sedikit lengai kebelakangan ini.

Ada beberapa video yang sering membuat aku menjadi begitu bersemangat untuk berlatih selepas menontonnya.  Salah satu video yang paling berkesan menaikkan semangat Kickboxing aku ialah video kemuncak Ramon 'The Diamond' Dekkers yang dimainkan bersama lagu Eminem sebagai muzik latar.  Menonton video ini membuat jantung aku berdegup kencang dan tak sabar untuk bangun awal pagi esoknya untuk berlari beberapa kilometer sebelum memulakan latihan menendang dan menumbuk beg berat di studio Kickboxing sehinggalah aku tidak berdaya mengangkat kaki dan tangan aku lagi.



Bagaimana? Adakah anda mendapat kesan yang sama sebagaimana yang aku rasa?

Semoga tahun 2010 yang mendatang membawa azam baru dan semangat baru yang telah seketika agak merundum buat aku. Semoga video ini dan video-video Kickboxing lain di Youtube dapat membantu menaikkan kembali semangat anda ke arah yang sama seperti yang aku harapkan buat diri aku sendiri.

Selamat berjuang!




Bookmark and Share



Daripada sebesar Gelanggang sehingga sekecil Pelindung Gusi.
Dapatkan barangan Muay Thai idaman anda disini.


Reblog this post [with Zemanta]

Tiada ulasan: