Ahad, Januari 03, 2010

Perlawanan Terakhir Masato


Dapatkan barangan Muay Thai idaman anda sekarang! Tunggu apa lagi?

Pada 31 Disember 2009 yang lalu, berlaku satu perlawanan penting pada kejohanan K-1 Dynamite 2009 di negara matahari terbit. Perlawanan ini adalah perlawanan terakhir seorang jaguh Kickboxing Jepun, yang telah mengisytiharkan persaraannya dari arena Kickboxing pada kemuncak kerjayanya.  Nama yang sinonim dengan kejohanan K-1 Max itu ialah, tidak lain dan tidak bukan, Masato Kobayashi, atau lebih dikenali sebagai Masato.

Untuk perlawanan terakhirnya, Masato telah menjemput Juara K-1 Max 2009, Giorgio Petrosyan untuk bertarung di gelanggang. Walaubagaimanapun, kecederaan tangan Petrosyan dalam merebut kejuaraanya itu telah memaksa beliau berundur daripada pertembungan di atas gelanggang menentang Masato. Jadi, untuk perlawanan terakhir ini, Masato telah bertemu juara K-1 Max sebanyak dua kali, yang telah tewas di tangan juara tahun ini, Andy Souwer.

Andy Souwer, sememangnya bukan calang-calang lawan. Masato telah ditewaskan oleh Andy Souwer sebanyak dua kali pada kejohanan K-1 Max 2006 dan 2007, maka sememangnya pada perlawanan ini, perlawanan terakhirnya adalah peluang terakhir Masato untuk membalas kekalahannya kepada Souwer.

Perlawanan yang sangat menarik dengan pameran skil peringkat tinggi telah ditonjolkan oleh kedua belah pihak. Saksikannya sekarang!

Bahagian 1


Bahagian 2



Bagaimana? Apa pendapat anda? Sila berikan komen anda di ruangan komen ya! Semoga video diatas menaikkan semangat anda untuk berlatih Kickboxing.
Selamat berlatih dan Selamat Tahun Baru 2010.  Semoga anda berlatih dengan lebih bersungguh-sungguh pada tahun 2010 ini. Ajaklah rakan-rakan anda, ahli keluarga ataupun sesiapa yang anda jumpa dalam perjalanan ke studio latihan untuk berlatih Kickboxing bersama. Katakan kepada mereka...

...Kickboxing Jom!

Daripada sebesar Gelanggang sehingga sekecil Pelindung Gusi.
Dapatkan barangan Muay Thai idaman anda disini.

Tiada ulasan: